Kurset har fokus på de professionelles rolle og muligheder, i forhold til at skabe trivsel og inkluderende læringsmiljøer.
Deltagerne får en kort, teoretisk baseret, men meget praksisnær viden om særlige børns hjerner og deres særlige måde at opfatte verden på. Herefter vises konkrete pædagogiske redskaber til at øge trivsel og fordre inklusion.
Deltagerne vil få:
- Viden om den tænkning der kan præge børn med særlige behovs adfærd
- Indsigt i læringsudfordringer for børn med særlige behov
- Viden om visuel pædagogik
- Konkrete redskaber til pædagogiske tiltag
Kurset er oplagt som introduktion til inklusionsopgaven og retter sig mod alle der arbejder i daginstitutioner, SFO, klubber og grundskoler, samt foreninger. Kurset har været afholdt for VIA, CFU, PPR, foreninger og kommuner, og decentralt i daginstitutioner og på skoler, i alle dele af Danmark.
Nederst på siden finder du en lektionsoversigt. Her kan du også finde en gratis prøvelektion.